Dertigers en de kerk

07-03-2018

Als het in de media gaat over dertigers, vallen al gauw woorden als ‘dertigersdilemma’, ‘burn-out’ en ‘bindingsangst’, stelt ds. P. Baas, zelf dertiger.

De dertiger heeft zo veel te kiezen dat-ie van de weeromstuit in de stress schiet. Ook zijn betrokkenheid bij de kerk lijkt minder sterk.

Dertiger stellen zichzelf veel vragen: Heb ik het juiste werk? Ben ik bij de juiste partner? En als die er nog niet is: hoe kom ik aan een partner? Wil ik kinderen? En zo ja, wanneer dan? Dertigers zitten ook in de kerk en velen van hen zijn daar op allerlei manieren nauw bij betrokken. Toch lijkt die betrokkenheid wel minder sterk en duurzaam dan bij de generaties voor hen. Daarom is het goed dat in de Artios-reeks nu een heel boek gewijd is aan een doelgroep die kwetsbaar is, maar ook kansrijk.

Karakteristieken

De schrijver van het boek, ds. J. van het Goor uit Rijssen, begint met een typering van de huidige dertigers.

Lees de volledige tekst van dit artikel in De Waarheidsvriend van donderdag 8 maart 2018.