Dr. G.C. Vreugdenhil aanvaardt beroep voor docentschap in Colombia

03-02-2022

De kerkenraad van wijkgemeente B van de Sint-Jansgemeente in Gouda maakt bekend dat de GZB een beroep heeft uitgebracht op zijn predikant, dr. G.C. Vreugdenhil, voor een uitzending als parttime docent naar Colombia, ten behoeve van het theologisch seminarie FUSBC in Medellín en de kerk in Colombia. De GZB werkt nauw samen met dit seminarie, dat al enige tijd op zoek is naar een docent. Ds. Vreugdenhil heeft laten weten dat hij dit beroep van de GZB na biddende overweging van harte wil aanvaarden.

Het betreft een parttime beroep van 0,3 fte, in principe ingaande 1 mei 2022. Maar, omdat de praktische kant ervan, zoals het reizen, niet goed samengaat met de taken van wijkpredikant, heeft ds. Vreugdenhil de gemeente laten weten, na een overgangsperiode, in september 2022 zijn taken in de gemeente van Gouda neer te leggen. Wel hoopt hij samen met zijn vrouw in Gouda te blijven wonen.

Van augustus 1998 tot februari 2007 was ds. Vreugdenhil ook zendingspredikant, door de GZB uitgezonden naar Chili.

Daarna diende hij zeven jaar de hervormde gemeente van Woerden. Sinds september 2014 is ds. Vreugdenhil verbonden aan de gemeente van Gouda. In 2013 promoveerde hij aan de Universiteit Utrecht op de studie Onheil dat voorbijgaat. Psalm 91 en de (oudoosterse) bedreiging door demonen. In 2017 schreef hij in de Artios-reeks van de Gereformeerde Bond Geestelijke strijd in de kracht van Jezus. Gelovig weerstand bieden aan de boze, waarvan in 2020 een derde druk verscheen.