Ds. A. Christ 80 jaar

27-05-2022

Tachtig jaar geleden werd Antoon Christ in Gouda geboren. Daarom kan ds. A. Christ nu op 1 juni zijn verjaardag vieren. Hij was jarenlang godsdienstleraar in Boskoop en Lekkerkerk in het middelbaar onderwijs. Ook gaf hij bijbels onderwijs en coördineerde dat op openbare scholen in Leiden. In 1981 werd hij catecheet en pastoraal medewerker in de hervormde gemeente van Eck en Wiel. Via de overgangsbepaling werd hij op 23 november 1986 hervormd predikant in die gemeente. Binnen een jaar werd ds. Christ toen naar Katwijk aan Zee (Ichthuskerk) geroepen. Van 1991 tot zijn emeritaat was Rijsoord de gemeente van ds. Christ. Daarna verhuisde hij weer naar Katwijk en heeft hij nog tot zijn vijfenzeventigste pastoraal werk onder bejaarden gedaan. Ook gaat ds. Christ nog geregeld op zondag in kerkdiensten voor.