Ds. A. de Wit neemt afscheid van Besoyen

07-07-2022

Zondagmiddag 3 juli heeft ds. A. de Wit afscheid genomen van de hervormde gemeente Besoyen. Ds. De Wit las 1 Thessalonicenzen 2:1-12 met als tekst vers 8: ‘Wij waren zo vol verlangen naar u dat wij graag met u niet alleen het Evangelie van God wilden delen, maar ook onszelf, omdat u ons lief geworden was.’ Het thema van de preek was ‘Je leven delen’. De scheidende predikant koos dit bijbelgedeelte, omdat hij hier meer dan zeven jaar geleden ook uit preekte, toen de beroepingscommissie van Besoyen in een dienst aanwezig was.

Ds. De Wit werd toegesproken door prop. W. Koelewijn, trajectbegeleider in Besoyen van IZB-Focus. Vervolgens kreeg ds. E van Wijk uit Sprang het woord om namens de Protestantse Gemeenschap Midden Langstraat en de classis ds. De Wit toe te spreken. Aansluitend sprak R. Opendorp als voorzitter van de kerkenraad namens de gemeente en de kerkenraad ds. De Wit toe. Hij liet de familie toezingen ‘Ga met God en Hij zal met je zijn’. Ds. De Wit sloot af met een dankwoord aan allen en liet tot slot zingen Psalm 68:2 en 10.

Ds. De Wit zal DV op zondag 10 juli door ds. K.M. Teeuw bevestigd worden in wijk 2 van de hervormde gemeente Voorthuizen, waarna hij intrede zal doen.