Ds. B. den Butter 40 jaar predikant

02-09-2021

Ds. B. den Butter was 33 jaar, toen hij veertig jaar geleden, op 6 september 1981, in de hervormde gemeente van Stavenisse in het ambt van predikant werd bevestigd. Bertus den Butter is op 26 januari 1948 in Streefkerk geboren. Eerst werkte hij als chemisch analist. In 1973 begon zijn studie om predikant te worden. Na bijna zes jaar in Stavenisse volgden negentien jaren in Huizen. Toen als gevolg van de kerkscheuring in 2004 de hervormde gemeente van Aalst en die van Poederoijen-Loevestein hulp en leiding nodig hadden, werd de Bommelerwaard de laatste werkplek voor ds. Den Butter. Hij stond er van 2006 tot het emeritaat in 2013. Daarna is hij teruggekeerd naar Huizen en in twee wijken pastorale hulp gaan verlenen.