Ds. D. Dekker 70 jaar

23-09-2021

Op 28 september 1951, zeventig jaar geleden, werd Dirk Dekker in Ermelo geboren. Na de pabo ging hij in 1973 in Utrecht theologie studeren. In 1979 werd de hervormde gemeente van Dirksland de eerste standplaats voor de kandidaat uit Ede. Het was in Dirksland na 1733 niet meer voorgekomen dat een kandidaat intrede deed. Na Dirksland werd ds. Dekker in zijn gang door de kerk achtereenvolgens naar Hendrik-Ido- Ambacht, Harderwijk en Oudewater- Hekendorp geroepen. Van 2009 tot eind 2016 was hij predikant in ’t Harde, zijn laatste gemeente. Ds. Dekker was tien jaar docent ethiek aan de cursus Theologische Vorming Gemeenteleden in Middelharnis. Ruim twintig jaar was hij lid van de catechesecommissie van de HGJB en ook was hij medeauteur van de methode voor de belijdeniscatechisatie Leer ons belijden. Na zijn emeritaat is ds. Dekker in Putten gaan wonen. In de Protestantse Kerk zijn momenteel twintig predikanten met de naam Dekker.