Ds. D.J. Cuperus 85 jaar en 55 jaar predikant

19-08-2021

Op 23 augustus 1936 werd Dirk Johannes Cuperus in de pastorie van ’s-Grevelduin­ Capelle geboren. Nu viert hij in Veenen daal zijn vijfentachtigste verjaardag. En twee weken later, op 4 september, is hij DV vijfenvijftig jaar predikant. Een dubbel jubileum dus. Op 4 september 1966 werd kandidaat Cuperus uit Waddinxveen bevestigd in zijn eerste gemeente: hervormd Aalst. Van 1972 tot zijn emeritaat in 1998 was ds. Cuperus herder en leraar van de gemeente van Nieuwerkerk aan den IJssel. Na zijn emeritaat ging hij pastorale zorg verlenen in verzorgingscentrum De Mirtehof in Zeist. Ds. Cuperus is lid geweest van de Provinciale Kerkvergadering van Gelderland en Zuid- Holland. Hij gaat nog regelmatig voor in kerkdiensten.