Ds. D. van de Streek 70 jaar

24-03-2022

Ds. D. van de Streek uit Voorthuizen is een van de 21 predikanten in de kring van de Gereformeerde Bond die dit jaar de leeftijd van zeventig jaar hebben bereikt of hopen te bereiken. Dirk van de Streek werd op 26 maart 1952 in Blokzijl geboren. Na de hts-opleiding weg- en waterbouw werkte hij onder andere

in Oldebroek. Via de zaterdagopleiding studeerde hij daarnaast theologie in Utrecht. Zo kon de kandidaat uit Oldebroek in 1988 predikant worden van de hervormde gemeente in Mastenbroek. Vervolgens diende ds. Van de Streek de gemeenten van Ameide-Tienhoven, Rijssen en Voorthuizen. Van 2013 tot zijn emeritaat in 2018 was hij predikant van hervormd Zwartebroek. Hij bleef in Voorthuizen wonen. Ds. Van de Streek was voorzitter van het bestuur van het pastoraaldiaconaal centrum De Herberg in Oosterbeek. Ook is hij preses geweest van de classis Almelo en van Nijkerk. Hij is nu mentor van de Hofkerkgemeente in Doetinchem.