Ds. D. Wolters Doet Intrede In Amsterdam

17-06-2021

Op zondag 6 juni is ds. D. Wolters bevestigd tot pionier-predikant bij de Noorderkerkgemeente te Amsterdam. Hij volgt daarmee

ds. P.J. Visser op, die in augustus vorig jaar vertrokken is naar Rotterdam. Ds. Wolters was predikant in Vollenhove-St. Jansklooster. Hij werd in de Noorderkerk bevestigd door ds. J.H. Visser, collega-predikant in deze gemeente.

In zijn intredepreek stond ds. Wolters stil bij 2 Korinthe 3:17, vanuit het thema ‘Pionieren in Overgave’. Hij ging daarbij in op het zoekend pionieren, vanuit het diepe geloof dat de Geest grenzen tussen ons en God, tussen diverse gemeenschappen en tussen ons en de wereld doorbreekt.

Na afloop werd hij toegesproken door R. van Marle, voorzitter van de algemene kerkenraad van de protestantse kerk Amsterdam, door ds. K. van Meijeren, predikant missionaire toerusting bij de IZB, en door H. Klokvan Laar, voorzitter van het pioniersteam van de Noorderkerkgemeente.