Ds. G. Biesbroek 95 jaar

20-01-2022

Ds. G. Biesbroek in Ede wordt vandaag, 20 januari, 95 jaar. Gijsbert Biesbroek werd in Ridderkerk geboren. Ds. Biesbroek is na ds. T. Poot de oudste van de emeriti bij de Gereformeerde Bond en op twintig na de oudste in de Protestantse Kerk. In 1949 begon zijn studie in Utrecht en in 1954 werd de kandidaat uit Ridderkerk-Slikkerveer hervormd predikant in Kamperveen. Die gemeente was ruim zes jaar vacant geweest. Daarna diende ds. Biesbroek de gemeenten van IJsselmuiden, Vlaardingen en Oudewater. Zijn laatste standplaats was Ede, van 1972 tot zijn emeritaat in 1992. Hij is in Ede onder meer voorzitter van Felua en de Christelijke Hogeschool en het Streek-ziekenhuis geweest. Van 1968 tot 1989 was hij lid van het college van visitatoren generaal van de Hervormde Kerk en daarna elf jaar van de landelijke beroepingscommissie. Ds. Biesbroek is ridder in de orde van Oranje- Nassau.