Ds. G. van den Berg doet intrede in Onstwedde

05-08-2021

Ds. G. van den Berg is zondagmorgen 11 juli bevestigd als predikant van de hervormde gemeente te Onstwedde. In de bevestigingsdienst ging ds. J.A. Hoogesteger uit Dussen voor. Hij preekte over Titus 2:11-15 en Titus 3:1-7 met als thema ‘Om te getuigen van het evangelie van Gods genade…’ In de middagdienst deed ds. Van den Berg intrede. Tijdens de intrededienst werden ds. Van den Berg en zijn gezin toegesproken door scriba B. Trenning, die binnengekomen woorden van welkom en felicitaties voorlas namens de werkgemeenschap van predikanten zuidoost Groningen, de regionale afdeling van de Gereformeerde Bond, de burgerlijke gemeente Stadskanaal en de plaatselijke kerken. Verder sprak ds. N.F.L. de Leeuw uit Oude Pekela als consulent de nieuwe predikant toe. Ouderling S. Huiting heette het predikantsgezin welkom in de gemeente van Onstwedde, waarna de gemeente hen Psalm 143:10 in aangepaste vorm toezong. Ds. Van den Berg sprak vervolgens een dankwoord uit.

De intredepreek van ds. Van den Berg uit 1 Korinthe 3:5-11 en 2 Korinthe 4:1-6 had als thema ‘Groeizaam weer verwacht’, met daarbij een tweetal gedachten: ‘Wij prediken met goede moed’ en ‘Wij prediken Eén Naam’.

Gezien de beperkende maatregelen rondom corona was er in de kerk naast genodigden slechts beperkt plaats voor gemeenteleden. Op de parkeerplaats naast de kerk was daarom een ‘kerkterras’ ingericht, waar gemeenteleden en andere belangstellenden de dienst via een liveverbinding konden volgen. Ds. G. van den Berg nam zondag 4 juli afscheid van de hervormde gemeente van Sint Philipsland, die hij vijf jaar diende. De hervormde gemeente van Onstwedde was sinds het afscheid van ds. J.M. Viergever eind 2019 vacant.