Ds. G. van Wolfswinkel doet intrede te Maassluis

22-04-2022

Op zondag 10 april (Palmpasen) is in de hervormde wijkgemeente Groote Kerk te Maassluis ds. G. van Wolfswinkel uit Everdingen bevestigd. De bevestiging vond plaats door ds. C.M. van Loon uit Rotterdam, bij wie ds. Van Wolfswinkel een deel van zijn opleiding heeft gevolgd. In een vreugdevolle dienst, waarbij ook veel familie en bekenden van het predikantsgezin aanwezig waren, stond ds. Van Loon in zijn prediking stil bij Zacharia 9:9-10: ‘Zie, uw Koning zal tot u komen, rechtvaardig en Hij is een Heiland, arm en rijdend op een ezel, een ezelsveulen, het jong van een ezelin’.

Na de bevestiging met handoplegging deed ds. Van Wolfswinkel intrede door te lezen Johannes 12:12-19 en te prediken over de intocht in Jeruzalem, met als thema ‘Hij, die komt in de naam van de Heer’.

De wijkgemeente heeft drie jaar uitgekeken naar de komst van een nieuwe predikant. Daarom was het een dienst waar lang naartoe was geleefd door velen.

De predikant en zijn gezin werden welkom geheten en toegesproken door de voorzitter van de wijkkerkenraad, dhr. E. Vruggink, en ook door dhr. J.A Karssen, voorzitter van de algemene kerkenraad van de protestantse gemeente in Maassluis.