Ds. H. Liefting 70 jaar

17-02-2022

Maandag 21 februari is het zeventig jaar geleden dat Henk Liefting in Lunteren geboren werd. Nu woont ds. H. Liefting als emeritus predikant in Gouda. Voor hij predikant werd, werkte hij in het onderwijs, op een basisschool in Wekerom en als leraar geschiedenis in Nijkerk. Daarnaast studeerde hij theologie in Utrecht. De kandidaat uit Nijkerk werd 19 september 1993 predikant in Nieuwland en Oosterwijk. Vandaar ging ds. Liefting eerst naar Schoonhoven en van 2005 tot zijn emeritaat in november 2017 stond hij in Delft (Maranathakerk). In 2014 werd ds. Liefting lid van het hoofdbestuur van de Gereformeerde Bond. De cursus Theologische Vorming Gemeenteleden in Gouda kent hem als docent Kerkgeschiedenis.