Ds. H.P. Brendeke neemt afscheid van Hagestein – Hoef en Haag

25-08-2022

Ds. H.P. Brendeke heeft zondagmiddag 14 augustus in de Dorpskerk van Hagestein afscheid genomen van de hervormde gemeente Hagestein – Hoef en Haag, waar hij ruim vijf jaar geleden bevestigd is als predikant. Het bijbelgedeelte dat aan de orde kwam, was Psalm 150. Het thema van de preek was ‘Laat alles wat adem heeft, de

Ds. Brendeke werd toegesproken door wethouder T. van Maanen van de burgerlijke gemeente Vijfheerenlanden, door ds. W.A. van den Born uit Hei- en Boeicop namens de classis, de ring en de werkgemeenschap van predikanten, en namens de gemeente en kerkenraad door de voorzitter van de kerkenraad, R. van de Water.

Vervolgens werd het gezin Brendeke Psalm 121:4 toegezongen en bedankte ds. Brendeke de sprekers, de gemeente en ieder met wie hij had samengewerkt en die hem had bijgestaan en dankte en loofde bovenal God voor wat Hij gedaan heeft. Daarna zongen we elkaar het lied ‘Zegen ons, Algoede’ toe.

Ds. Brendeke wordt DV 28 augustus als predikant bevestigd in de hervormde gemeente Putten (wijk 4).