Ds. J.E. Schelling nieuwe directeur VKB

18-08-2022

Per 1 november 2022 heeft het Bestuur van de Vereniging voor Kerkrentmeesterlijk Beheer (VKB) ds. J.E. Schelling uit Woerden benoemd als nieuwe directeur van de VKB. De vacature ontstaat door het aankomende vertrek in november van dit jaar van de huidige directeur, ds. J.M. Aarnoudse, omdat hij met pensioen gaat.

Ds. Schelling is 43 jaar en heeft sinds 2004 in diverse functies binnen de Protestantse Kerk in Nederland gewerkt. Na afronding van zijn studie theologie in Utrecht werkte hij onder andere als jeugdwerkadviseur en predikant in algemene dienst ten behoeve van het jeugdwerk van de dienstenorganisatie in de Protestantse Kerk. Vervolgens heeft hij de gereformeerde kerken van Sliedrecht (2012-2017) en Woerden (2017-2022) als gemeentepredikant gediend.