Ds. J. Maasland 55 jaar predikant

22-09-2022

Vijfenvijftig jaar geleden, 24 september 1967, kreeg de hervormde gemeente van Wilsum – met een van de oudste kerkgebouwen in Overijssel – kand. J. Maasland uit Sliedrecht als predikant. Na Wilsum diende hij vijf andere hervormde gemeenten: Middelharnis, Barneveld, Waddinxveen, Capelle aan den IJssel, Kootwijkerbroek en ten slotte van 1996 tot zijn emeritaat in 2003 voor de tweede maal Barneveld. Naast het werk in de gemeente was ds. Maasland van 1974 tot 1998 lid van het hoofdbestuur van de Gereformeerde Bond en verzorgde hij bijna twintig jaar elke veertien dagen in De Waarheidsvriend de rubriek ‘Uit de Pers’. Vele jaren was hij redactielid van het Gereformeerd Weekblad. Zijn verdiensten voor de kerk en de gemeenten en de hervormd-gereformeerde beweging werden ook erkend toen ds. Maasland in 2005 de onderscheiding van lid in de orde van Oranje-Nassau ontving. Hij is in Barneveld blijven wonen.