Ds. J. Van Amstel overleden

16-06-2022

In de leeftijd van 86 jaar is ds. J. Van Amstel uit Ede, emeritus predikant in de Christelijke Gereformeerde Kerken, op 1 juni overleden.

Vanaf de oprichting van de Stichting Herziening Statenvertaling in 2002 tot zijn terugtreden in 2018 was ds. Van Amstel bestuurslid van de stichting. In de jaren tachtig van de vorige eeuw werd hij voorzitter van de Stichting Geestelijk lied voor de Gereformeerde Gezindte, de interkerkelijke stichting die onder de naam ‘Uit aller mond’ enkele bundels deed verschijnen, met name gericht op de christelijke basisschool.

Ds. Van Amstel diende de christelijke gereformeerde kerk van Middelburg, Enschede-West en daarna 32 jaar de gemeente van Ede, tot zijn emeritaat in 2010.