Ds. L.H. Oosten 45 jaar predikant

20-05-2021

Voor ds. L.H. Oosten is 27 mei 1976 een mijlpaal. Op die dag werd hij bevestigd in de hervormde gemeente van Wouterswoude. Van de 22 predikanten die sinds 1878 in Wouterswoude dienden, is ds. Oosten degene die er het langst heeft gestaan, namelijk acht jaar. In 1984 werd hij naar Hedel geroepen. Van 1992 tot zijn emeritaat in 2007 was ds. Oosten predikant van Sint-Anthoniepolder in de Hoeksche Waard. Na zijn emeritaat is hij weer in Friesland gaan wonen en heeft er zijn kerkhistorische studies voortgezet. Hij schreef onder andere het boekje Vrije Friezen in de Artiosreeks. Ds. Oosten is vele jaren voorzitter geweest van de Stichting Reformatorische Publicatie, die vijftig jaar geleden het Reformatorisch Dagblad stichtte. Bij zijn afscheid van de SRP werd ds. Oosten benoemd tot ridder in de Orde van Oranje- Nassau. Hij woont in Driesum.