Ds. L. Schaafsma 70 jaar

10-06-2021

Zeventig jaar geleden, op 16 juni 1951, werd Lieuwe Schaafsma in Wouterswoude geboren. Na werk in kerk en zending is hij nu emeritus predikant in Nunspeet. Hij studeerde theologie in Groningen en deed tegelijk kerkelijk werk in Leek. In 1981 bevestigde ds. L.H. Oosten kand. Schaafsma tot hervormd predikant in Zuilichem en Nieuwaal. Daarna diende hij de gemeente van Doornspijk. In 1993 stak hij de oceaan over en werd predikant van de gemeente Springford in Canada (Ontario), behorend tot de Reformed Church of America. In 1999 werd ds. Schaafsma door de GZB als zendingspredikant voor de Stichting Stephanos in Malawi benoemd. Later kwam hij in Malawi geheel in dienst van de GZB voor het werk in de Church of Central Africa Presbyterian. Na terugkeer in Nederland werd hij predikant in Baarn. Van 2014 tot zijn emeritaat was ds. Schaafsma opnieuw in Malawi, nu voor het toerustingswerk in het district Mangochi in Zuid-Malawi. Hij geeft nu parttime pastorale zorg in de gemeente van Zuilichem.