Ds. M. Aangeenbrug 75 jaar

17-03-2022

Ds. M. Aangeenbrug is een van de achttien predikanten binnen de Gereformeerde Bond die dit jaar de leeftijd van 75 jaar hebben bereikt of hopen te bereiken. Marius Aangeenbrug zag op 21 maart 1947 in Leersum het levenslicht. Hij studeerde eerst elektronica en was daarin enige tijd werkzaam. In 1974 ging hij in Utrecht theologie studeren en in 1978 werd de kandidaat uit Heukelum in de hervormde gemeente van Goedereede tot predikant bevestigd. Daarna was hij vijf jaar predikant in de Evangelisch Reformierte Kirche in Thusis (Zwitserland). Van 1989 tot zijn emeritaat in 2011 stond ds. Aangeenbrug in Barneveld. Hij woont nu in Apeldoorn en was tot voor kort mentor bij de Hofkerkgemeente in Doetinchem. Ook raakte ds. Aangeenbrug betrokken bij hulpverlening in Roemenië.