Ds. P. Molenaar 50 jaar predikant

14-05-2021

Op Hemelvaartsdag, 20 mei 1971, vijftig jaar geleden, kreeg de gemeente Jaarsveld kand. P. Molenaar uit Lunteren als haar veertigste predikant sinds 1589. Hij was toen net nog geen 26 jaar en werd bevestigd door ds. W.L. Tukker, die hij vijf jaar later zou opvolgen in Groot-Ammers. Van Jaarsveld ging ds. Molenaar achtereenvolgens naar Groot-Ammers, Amersfoort, Lekkerkerk (deelgemeente ’t Venster) en Woudenberg. Zijn laatste gemeente was Dordrecht, van 1998 tot zijn emeritaat in 2010.

Ook bestuurlijk was ds. Molenaar actief, acht jaar bij de GZB, vijftien jaar bij de Stichting Hulp Oost-Europa, vijfentwintig jaar bij de Driestar in Gouda. Tevens was hij tweede voorzitter van de Stichting Vrienden van Heidelberg en Dordrecht en bestuurslid van Woord en Daad. Momenteel woont ds. Molenaar weer in zijn geboorteplaats, Lunteren. Hij is een van de veertien predikanten in de Protestantse Kerk met de naam Molenaar of Moolenaar. Dan zijn er ook nog elf met de naam Mulder.