Ds. W. Meijer doet intrede in Gameren

04-08-2022

Zondagmorgen 10 juli is ds. W. Meijer bevestigd in de hervormde gemeente te Gameren. De gemeente was vacant sinds april vorig jaar, toen ds. G. Wassinkmaat met emeritaat ging. De bevestigingsdienst werd geleid door ds. L. de Wit uit Ede. De tekst voor de preek was Efeze 6:18,19. Centraal stond het gebed voor de dominee. Zoals er staat: ‘Bid ook voor mij, opdat mij het woord gegeven wordt – om met vrijmoedigheid – het Evangelie bekend te maken.’

In de intrededienst was de tekst voor de preek van ds. Meijer Psalm 62:12,13. Dit vanwege meerdere bevestigingen om het beroep te mogen aannemen na dertien jaar aan Tholen verbonden te zijn geweest. De vraag die ds. Meijer stelde was: ‘Hoe weet je wat de weg is?’ Vooraf waren er enkele toespraken. Burgemeester P.C. van Maaren voerde het woord namens de gemeente Zaltbommel, ds. A.N. van der Wind namens de classis en werkgemeenschap van predikanten, ds. J. de Jong uit Nijkerk die veel werk heeft verricht als consulent, en ouderling W. van den Berg namens de kerkenraad en de gemeente. De gemeente zong het predikantsgezin Psalm 87:4 en 5 toe.