Duurzaamheidsproject voor predikanten en kerkleden

13-10-2022

‘Groene’ thema’s als klimaat en biodiversiteit houden veel voorgangers en kerkgangers bezig. Daarom organiseert het Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap (NBG) vanaf 17 oktober het programma ‘Bijbel en duurzaamheid: inspiratie voor een groene levensstijl’. In vijf webinars belichten bijbelwetenschappers en gastsprekers wat de Bijbel zegt over de natuur en het leven op aarde. Ook worden de deelnemers toegerust om groene thema’s samen met hun gemeenteleden op te pakken.

De webinars voor voorgangers worden gehouden op maandagen van 10-11 uur: 17 oktober: ‘De mens als beeld van God, een ramp voor de aarde?’

24 oktober: ‘De wake-up-call van de profeten’, door Paul Schenderling.

31 oktober: ‘De stem van de schepping in de Psalmen’, door Trees van Montfoort. 7 november: ‘Moet deze aarde niet sowieso vergaan?’, over de beelden in 2 Petrus en Openbaring.

14 november: ‘De bevrijding van de schepping volgens Romeinen 8:19-22’. De webinars zijn gratis, aanmelden via bijbelgenootschap.nl/webinars.

Voor kerkleden verscheen het boekje Bijbel en duurzaamheid met een bijbelleesplan, gespreksstof voor kringen en kindermateriaal. Meer info en bestellen via bijbelgenootschap.nl/kerken.