Eigen kerkdienst volgen

André Prins
Door: André Prins
04-11-2021

In de (afgelopen) tijd van corona hebben wij zoveel mogelijk geprobeerd om aan onze vaste ritmes vast te houden. Een kerkdienst vanuit huis met twee jonge kinderen die rondlopen, is niet altijd goed te volgen, maar je houdt toch de binding met je thuisgemeente.

Bovendien vindt God altijd wel een weg om door de preken tot je te spreken. Wij hebben samen afgesproken dat we elke online kerkdienst van onze eigen gemeente zouden volgen. Het was niet altijd even makkelijk met twee jonge kinderen, die ook tijdens de diensten om aandacht vroegen. In de (online)diensten van onze gemeente werd er door middel van een kort filmpje ook aandacht besteed aan de kinderen, die hier elke keer weer naar uitkeken.

Bemoedigd worden

Naast de discipline om de kerkdiensten te blijven volgen, zijn ook de mensen om ons heen belangrijk geweest. De avonddiensten in Hengelo worden door een klein groepje trouwe kerkgangers bezocht. Vanuit deze groep is iemand begonnen met het rondsturen van een e-mail, waarop iedereen kon reageren. Het is fijn om, als je elkaar niet zo veel meer ziet, te horen hoe het met iedereen gaat en om elkaar te bemoedigen.

Lees de volledige tekst van dit artikel in De Waarheidsvriend van donderdag 4 november 2021.

Neem een jaarabonnement (€ 49,00). Als welkomstgeschenk ontvangt u De Waarheidsvriend twee maanden gratis. Of maak gebruik van onze actie en lees De Waarheidsvriend vier maanden voor € 10,-!

André Prins

uit Hengelo is ouderling in de hervormde gemeente te Wierden en lid van de commissie voor de avonddiensten die gehouden worden in de Waterstaatskerk in Hengelo.