Evangelische geloofsbeleving, verrijking of bedreiging?

22-10-2019

Evangelische groeperingen houden reformatorische kerken een spiegel voor: ze slagen er beter in om het Evangelie aan de man te brengen, schrijft ds. P. Nobel.

Daarnaast en vooral vormen ze volgens dr. J.M.D. de Heer voor de reformatorische kerken een voortdurende bron van spanning als het gaat om het verschil in visie op God en mens.

Daarom typeert ds. De Heer de verhouding tussen reformatorische kerken en de evangelische beweging en charismatische vernieuwing met de woorden ‘spiegel en spanningsbron’. In oktober 2018 promoveerde de predikant van de gereformeerde gemeente in Middelburg-Centrum op deze studie, waarvan de volledige titel luidt: Spiegel & spanningsbron. Opinievorming in reformatorische kerken over de evangelische beweging en de charismatische vernieuwing.

Lees de volledige tekst van dit artikel in De Waarheidsvriend van donderdag 23 oktober 2019.

Klik hier om een los nummer te bestellen, en hier om een abonnement op De Waarheidsvriend te nemen.