Gastvrijheid voor zoekers

04-09-2019

Enkele weken terug nam ik een Turkse man mee naar een kerkdienst ergens in ons land. Hij was nog maar tien maanden in Nederland en sprak weinig Nederlands, vertelt ds. C.W. Rentier.

De man was geïnteresseerd geraakt in het christelijke geloof door de ethiek van Nederlanders die hij ontdekte bij de kleding- en voedselbank. Mensen die goed voor hun eigen spullen zorgden en tegelijk oog hadden voor andere mensen en het milieu. Daar zat een hele levensvisie achter, besefte hij. Daarom wilde hij meer weten over de Bijbel en wilde hij mee naar de kerk.

Persoonlijke aandacht

In een plaats met een ruim aanbod aan kerken moest ik er toch wel even over nadenken waar we die zondagochtend naar toe zouden gaan.

Lees de volledige tekst van dit artikel in De Waarheidsvriend van donderdag 5 september 2019.

Klik hier om een los nummer te bestellen, en hier om een abonnement op De Waarheidsvriend te nemen.