GB-afdeling Hoeksche Waard belegt eerste bijeenkomst

08-09-2022

De regionale afdeling van de Gereformeerde Bond in de Hoeksche Waard, die in het voorjaar is opgericht, belegt DV haar eerste vergadering op donderdag 15 september. Op deze avond verzorgt ds. J.A.W. Verhoeven, voorzitter van de Gereformeerde Bond, een lezing over de betekenis van het hervormd-gereformeerde gedachtegoed in deze tijd.

Tijdens de avond zal ook een toelichting gegeven worden op het ontstaan van de regionale afdeling en op de doelstellingen en werkwijze. Kort samengevat gaat het om het versterken van het hervormd-gereformeerde gedachtegoed binnen de gemeenten in de Hoeksche Waard die behoren tot de Protestantse Kerk en om het bevorderen van de onderlinge contacten tussen de leden van de Gereformeerde Bond. Het regionale bestuur hoopt dit te doen door het organiseren van ongeveer twee bijeenkomsten per jaar, waarop theologische en/ of ethische thema’s centraal zullen staan. De bijeenkomst begint om 19.30 uur in de hervormde Dorpskerk te Nieuw-Beijerland (Kerkstraat 22). Vanaf 19.15 uur is er inloop met koffie in De Hoeksteen, achter de kerk.