Gods ondersteuning ervaren

Ambt
08-04-2024

De Protestantse Kerk introduceert een roepingenzondag, bedoeld om mensen aan te moedigen bij zichzelf na te gaan of ze zich geroepen weten om voorganger te worden. Twee persoonlijke ervaringen met de roeping tot het ambt van predikant.

Martin van den Hoorn, student theologie aan de Protestantse Theologische Universiteit (PThU), en ds. C.J. Rijsdijk, predikant in zijn eerste gemeente, geven antwoord op de vraag ‘Hoe heeft roeping tot het ambt van predikant in uw leven gefungeerd?’

Nood voelen

Als kind had ik al een verlangen om predikant te worden. Toen ik in mijn studententijd tot geloofsovergave kwam, kreeg ik direct ook een drang om anderen over de Heere Jezus te vertellen, en kwam het verlangen om predikant te worden terug. Ik heb naast mijn werk de kerk gediend, maar de drang om mij helemaal te geven bleef en werd zo sterk dat ik eraan toe moest geven. Toen ben ik verschillende opties praktisch gaan onderzoeken, en bleef er maar één optie over.

Dit artikel gratis verder lezen?
Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en lees de volledige tekst van dit artikel.

"*" geeft vereiste velden aan