Hersteld hervormde gemeente van Herkingen opgeheven

06-01-2022

Per 31 december 2021 is de hersteld hervormde gemeente van Herkingen opgeheven. Dit bericht de kerkenraad van de hervormde gemeente in Herkingen in het kerkblad De Zaaier, waarbij hij verwijst naar de goede contacten in deze dorpsgemeenschap. ‘Ondanks de scheuring zijn er altijd goede contacten blijven bestaan tussen onze beide gemeenten. De zondagsschool en het jeugdwerk zijn al die jaren gewoon samen doorgegaan. Een aantal gemeenteleden heeft zich inmiddels ingeschreven in onze gemeente. We hebben steeds aangegeven dat iedereen welkom is. We weten dat dit gevoel ook in de gemeente zo leeft. Laten we met elkaar deze gemeenteleden een warm welkom geven, zodat ze zich snel thuis voelen in onze gemeente.’ De hervormde gemeente van Herkingen is sinds het vertrek van ds. B.J. van Assen in juli jl. naar Moerkapelle vacant. Samen met de gemeente van Nieuwe Tonge heeft ze één predikantsplaats.