Hervormd Bondsbureau sluit op 31 december 2021

10-09-2020

Vanwege zorgen over de financiële positie op de langere termijn sluit het hervormde bondsbureau in Nijkerk eind volgend jaar zijn deuren. Dit is zaterdag 5 september in Putten bekendgemaakt tijdens de jaarlijkse toerustingsbijeenkomst voor leidinggevenden van de Bond van Hervormde Zondagsscholen op gereformeerde grondslag.

Bestuurslid Kees Codée: ‘Het is noodzakelijk om in te grijpen en de vaste kosten te beheersen.’ Naast de Zondagsscholenbond werkt het bureau ook voor de Hervormde Mannenbond en de Hervormde Vrouwenbond. Aan het bureau is één betaalde kracht verbonden.

De Zondagsscholenbond gaat in een netwerkorganisatie samenwerken met Evangeliestek, het LCJ (Landelijk Contact Jeugdwerk van de Christelijke Gereformeerde Kerken) en het HJW, het Hervormd Jeugdwerk. Die samenwerking richt zich vooral op het gezamenlijk aanbieden van materialen en op een gezamenlijke website. De Zondagsscholenbond blijft een zelfstandige stichting. De samenwerking met de HGJB in verschillende uitgaven blijft ongewijzigd.