HOE vraagt aandacht voor geloofsopbouw in Oost-Europa

07-04-2022

Stichting HOE (Hulp Oost-Europa) in Barneveld vraagt aandacht voor gemeenteen geloofsopbouw in Oost-Europa met de campagne Gedeeld Geloof. De stichting wil kerken en partnerorganisaties helpen gedeeld geloof in de praktijk te brengen. ‘Tijdens de oorlog laten kerken en partners in Oekraïne en de landen eromheen daadwerkelijk zien dat geloofsopbouw geen theorie is. Vluchtelingen worden opgevangen, en waar mogelijk, wordt het Evangelie gedeeld en worden bijbels uitgedeeld’, aldus bureaumanager Allard Selles. De stichting werkt nauw samen met kerken en partners om geloofs- en gemeenteopbouw mogelijk te maken. De samenwerking bestaat met name uit het financieel ondersteunen van zomer- en evangelisatiekampen, bijbels en kinderbijbels. Waar mogelijk worden cursussen georganiseerd met vrijwilligers van HOE. Omdat het onderwerp gemeente- en geloofsopbouw lastig concreet te maken is, heeft HOE het bordspel ‘Ik ga op reis… en deel uit’ ontwikkeld om kinderen, jongeren en ouderen in Nederland te helpen een beter beeld te krijgen van ‘Gedeeld Geloof’. Het spel is gratis aan te vragen via hulpoosteuropa.nl/bordspel.