‘Ik wil graag nog een beetje dienen’

27-02-2018

Jarenlang gaf dhr. J. Kruidenier (75) les aan pabo De Driestar in Gouda. Na zijn pensionering besloot hij naar Friesland te gaan om ‘een rustiger leven te leiden’.

Maar al snel werd hij actief in de gemeente. In Wijnjewoude (Friesland) werkt hij samen met kerkelijk werker Michel van Heijningen.

Uw taak? ‘Ik ben ouderling, met als speciale taak ouderen bezoeken. Ik zoek vooral mensen op die nog min of meer betrokken zijn bij de gemeente; Michel neemt de meer randkerkelijke mensen voor zijn rekening.’

Uw motief? ‘Ik ben 75 en wil graag nog een beetje dienen zolang het kan. Al jaren bezoek ik de ouderen in de gemeente, en hoe langer ik het doe, hoe waardevoller het wordt, omdat ik mensen langere tijd ken.

Lees de volledige tekst van het interview met J. Kruidenier in De Waarheidsvriend van donderdag 1 maart 2018.