In memoriam: dr. J.I. Packer (1926-2020)

11-08-2020

Op 17 juli overleed James Innell Packer, een van de meest invloedrijke theologen van de afgelopen honderd jaar. Hij werd 93 jaar. J.I. Packer werd in 1926 in een dorpje net buiten Gloucester in Engeland geboren, schrijft ds. M.K. de Wilde.

Tijdens zijn studie in Oxford kwam hij tot geloof. Na zijn studie was hij enkele jaren predikant in een voorstad van Birmingham. In 1954 promoveerde hij op de puritein Richard Baxter. In 1955 werd hij docent aan een seminarie in Bristol. Van 1961-1970 was hij directeur van een theologisch instituut: Latimer House in Oxford. Daarna werd hij opnieuw docent in Bristol.

In 1979 vertrok hij naar Noord-Amerika om hoogleraar te worden aan Regent College in het Canadese Vancouver. Hoewel hij zijn Anglicaanse kerk trouw bleef, kreeg zijn bediening een meer interkerkelijk karakter en groeide hij uit tot een van de grote leiders van de wereldwijde evangelicale beweging. In die rol hield hij ook een indrukwekkende lezing op het grote evangelisatiecongres in Amsterdam in 2000.

Lees de volledige tekst van dit In memoriam in De Waarheidsvriend van donderdag 13 augustus 2020.

Bestel een los nummer, of neem een abonnement op De Waarheidsvriend.