In memoriam: ds. J. de Haan (1934-2020)

29-04-2020

Op zondag 19 april – op de dag des Heeren, zou hij zelf zeggen – ontsliep in het Leids UMC ds. Jorrit de Haan, in de leeftijd van 85 jaar.

Jorrit werd op 23 juli 1934 te Sondel (Fr.) geboren. De ouderlijke boerderij waar hij opgroeide, stond vlak naast het Hervormde kerkje waarin Jorrit werd gedoopt. In de getuigenissen die Jorrit heeft nagelaten, geeft hij hoog op van het genadeverbond dat God met hem wilde sluiten. Tijdens een van de laatste wijkavonden vroeg hij nog een paar minuten spreektijd en bond hij jong en oud op het hart om uit en naar dat genadeverbond te leven.

Oorlog

In Sondel maakte Jorrit op jonge leeftijd de Tweede Wereldoorlog mee. Uit alles blijkt dat de oorlog diepe indruk op hem heeft gemaakt. Het vormde hem tot een ernstige, gelovige man, die met vreugde in het kerkje van Sondel belijdenis van het geloof aflegde.

Lees de volledige tekst van dit In memoriam in De Waarheidsvriend van donderdag 30 april 2020.

Klik hier om een los nummer te bestellen, en hier om een abonnement op De Waarheidsvriend te nemen.