Ir. B.J. van der Vlies overleden

11-11-2021

Oud-SGP-leider B.J. van der Vlies uit Maartensdijk is zondag 7 november overleden. Hij werd 79 jaar. Bas van der Vlies zat van 1981 tot juni 2010 in de Tweede Kamer, sinds 1986 was hij fractievoorzitter. Daarnaast bekleedde hij tal van andere functies. Zo was hij in 1971 betrokken bij de oprichting van het Reformatorisch Dagblad en daarna lid van de Stichting Reformatorisch Publicatie en van de Raad van Bestuur van de krant. Ook was hij lid van het moderamen van de synode van de Hersteld Hervormde Kerk (HHK). Lange tijd was hij ouderling in de hervormde en later de hersteld hervormde gemeente te Maartensdijk. Hij was daarnaast redactielid van Zicht op de kerk, het landelijke kerkblad van de HHK, secretaris van de commissie voor interkerkelijk contact en trouw abonnee van De Waarheidsvriend. Ook was hij bestuurslid van het Contactorgaan Gereformeerde Gezindte (COGG). Van der Vlies was gehuwd en vader van vijf kinderen.