Kerk in Actie helpt Ethiopië en Kenia bij ergste droogte sinds veertig jaar

17-02-2022

Voor meer dan 13 miljoen mensen in Ethiopië en Kenia dreigt hongersnood. Door de aanhoudende droogte gaan gewassen dood en sterven dieren, met honderdduizenden tegelijk. Kerk in Actie helpt de getroffen bevolking met water, voedsel en landbouwtraining.

Volgens de Verenigde Naties is de situatie in de Hoorn van Afrika sinds 1981 niet zo nijpend geweest. Omdat er ook in de komende tijd geen regen zal vallen, wordt het alleen nog maar erger. Naast het ledigen van de eerste nood zet Kerk in Actie zich ook in voor structurelere vormen van hulp in klimaatgevoelige landen als Ethiopië en Kenia. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om landbouwtraining op het gebied van snelgroeiende gewassen met kleinschalige irrigatiesystemen.

Kerk in Actie is het diaconale programma van de Protestantse Kerk in Nederland.