Kerken nemen afscheid van Israëlische ambassadeur

09-09-2021

Toen vertegenwoordigers van reformatorische kerken in november 2020 aan de ambassadeur van Israël, mr. Noar Gilon, een schulderkenning naar het Joodse volk uitspraken, sprak deze de wens uit in contact met de kerken te willen blijven, ook in de bestrijding van antisemitisme. Om die reden belegden de kerken op woensdag 1 september een appèlbijeenkomst in Ede. Hier gingen mr. Gilon, rabbijn Binyomin Jacobs, prof. Bart Wallet en dr. A.A.A. Prosman op de achtergronden van antisemitisme in, waarna een gesprek met de zaal volgde.

Foto: P.J. Vergunst overhandigt mr. Gilon, die over een enkele week naar India overgeplaatst wordt, namens de kerken een attentie, in dankbare herinnering aan de hartelijke contacten en wenst hem met woorden uit Deuteronomium 33 toe dat de eeuwige God voor hem een woning is.