Licht op Zuid in Rotterdam krijgt ds. A.P. Davelaar als nieuwe voorganger

27-05-2022

De algemene kerkenraad van de protestantse gemeente Rotterdam-Zuid verbindt ds. A.P. Davelaar aan de hervormde wijkgemeente Maranathakerk met als bijzondere taak ‘het missionaire werk voor Licht op Zuid’. De dienst van verbintenis op 22 mei werd geleid door ds. S.J. van der Vlies, predikant van de Maranathakerk. De tekst voor de intredepreek van ds. Davelaar was Johannes 12:20-32. Hij kreeg de handen opgelegd door ds. J.M.J. Weststrate, namens Licht op Zuid. De nieuwe predikant werd het lied ‘Gebed om zegen’ toegezongen. G.A. van Rhee, ouderling bij Licht op Zuid, en J. Boot, voorzitter van de kerkenraad van de Maranathakerk, spraken hem toe.

Licht op Zuid is in 2010 ontstaan als missionair initiatief vanuit de wijkgemeente Maranathakerk en is uitgegroeid tot een interculturele geloofsgemeenschap die wekelijks samenkomt en ook diaconaal maatschappelijke activiteiten aanbiedt.

Ds. Davelaar volgt ds. J.M.J. Weststrate op, die nu predikant-geestelijk verzorger is in het Ikazia Ziekenhuis. Ds. Davelaar zal zijn werk voor Licht op Zuid aanvankelijk verrichten in combinatie met zijn werk in de protestantse gemeente van Charlois, waaraan hij sinds 2011 verbonden is. In de toekomst zal hij volledig beschikbaar zijn voor Licht op Zuid.