Martinikerk te Groningen: midden in het leven

15-01-2019

Met de komst van Liudger – de apostel der Groningers – schoot het Evangelie rond 790 na Christus wortel in de Groningse klei, schrijft ds. P.A. Versloot.

Tien jaar later werd een houten kerkje gebouwd op een hoger gelegen landtong van zand, de Hondsrug. In 1200 verrees op dezelfde plek het schip van de huidige Martinikerk.

Sinds die tijd is de Martini het centrale Godshuis in de stad Groningen. Deze eeuwenoude kerk houdt in ons het besef levend dat wij als wijkgemeente in een lange christelijke traditie staan. Een traditie die verval kende maar ondertussen net als het gebouw de eeuwen trotseerde.

Lees de volledige tekst van dit artikel in De Waarheidsvriend van donderdag 17 januari 2019.

Klik hier om een los nummer te bestellen, en hier om een abonnement op De Waarheidsvriend te nemen.