Na 21 mei

06-06-2011

Volgens de voorspelling van Harry Camping zou een aantal gemeenteleden zaterdag 21 mei ten hemel zijn opgenomen. Dr. G. van den Brink zit de dag erop in de kerk in Princeton.

‘Dus u bent er allemaal nog’, zei de dominee hier op zondag 22 mei tijdens de afkondigingen. Hij speelde opluchting, en veinsde een lijstje gemaakt te hebben van gemeenteleden van wie hij vermoedde dat ze tot de werkelijk vromen behoorden. Die zouden volgens de voorspelling van Harry Camping de dag ervoor ten hemel zijn opgenomen, en derhalve niet langer hun plek in de kerkbank kunnen innemen. Maar ze waren er nog.

Harry Camping is directeur van Family Radio, en ik moet zeggen dat wij daar best graag naar luisteren. De christelijke muziek die het station uitzendt is bepaald niet altijd van het soort waar je je als veertiger te oud voor voelt. Soms is ze zelfs van prima kwaliteit en zeer ‘uplifting’. Toch moeten we vaststellen dat Family Radio de zaak van Gods Koninkrijk maar een slechte dienst heeft bewezen.