Nacht van Gebed keert terug naar kerkgebouwen

27-05-2021

De jaarlijkse Nacht van Gebed keert terug naar de kerken. In de nacht van 4 op 5 juni kunnen bidders weer terecht in hun eigen gebouw. De aanpak van vorig jaar, met uitsluitend livestreams vanwege de coronacrisis, wordt grotendeels losgelaten.

Dat meldt Open Doors, organisator van de jaarlijkse Nacht van Gebed en de daaraan voorafgaande Zondag voor de Vervolgde Kerk (op 30 mei). Vorig jaar beperkte de coronacrisis de bewegingsvrijheid van veel mensen, waardoor publieksdeelname aan de Nacht van Gebed in een kerkgebouw vrijwel niet te realiseren was. Nu de pandemie geleidelijk aan wordt teruggedrongen, is er volgens Open Doors weer ruimte om in kerkgebouwen samen te bidden.

De Zondag voor de Vervolgde Kerk vindt plaats op zondag 30 mei. Veel gemeenten besteden dan aandacht aan geloofsvervolging. Zij kunnen hiervoor een preekschets aanvragen bij Open Doors. De Nacht van Gebed begint op vrijdagavond 4 juni om 20.00 uur en eindigt om 06.00 uur op zaterdag 5 juni. Meer info op opendoors.nl.