Nationaal gebed voor vrede en verbinding

13-01-2022

Aan de vooravond van de Week van gebed voor eenheid vindt DV op zaterdag 15 januari een Nationaal Gebed plaats. In een programma van 20.00 tot 21.30 uur spreken diverse christelijke vertegenwoordigers een gebed uit. Hierin vragen ze God om vrede, verbinding, mildheid en eenheid. De initiatiefnemers zijn getroffen door de verdeeldheid tussen mensen in geloofsgemeenschappen en in de samenleving naar aanleiding van de aanhoudende coronacrisis.

Daarnaast wordt er aan de hand van persoonlijke verhalen duidelijk hoe de coronacrisis mensen raakt. Het programma is live te volgen via nationaalgebed.nl en wordt verzorgd door de EO. Overige initiatiefnemers zijn de Protestantse Kerk in Nederland, MissieNederland, Niet Alleen, de Raad van Kerken in Nederland en Samen Kerk in Nederland.

Voorafgaand aan en tijdens de uitzending kunnen gebeden op een digitale gebedsmuur geplaatst worden of op social media met de hashtag #nationaalgebed.