Ontmoetingsdag voor dove en slechthorende kinderen

11-11-2021

Het Interkerkelijk Dovenpastoraat en de belangenverenigingen Dit Koningskind en Op weg met de ander houden DV op zaterdag 20 november een ontmoetingsdag voor ouders en hun dove of slechthorende kind (basisschoolleeftijd). De dag gaat over de vraag hoe ouders de geloofsopvoeding thuis kunnen vormgeven en welke materialen zij daarbij kunnen gebruiken. Het thema luidt ‘Ik zie het zo. Over visueel geloven.’

Sprekers zijn Klaudia Douw, moeder van een dove dochter en leerkracht godsdienstonderwijs aan de Guyotschool van Kentalis te Haren, Jochem Goudriaan (doof), eigenaar van de Gebarenboerderij in Scherpenzeel, en Hendrik Stevens (doof), dovenpastor bij het Interkerkelijk Dovenpastoraat (IDP). Ds. Martin Visser, dovenpastor bij het IDP, opent de bijeenkomst.

Voor de dove kinderen is er een speciaal programma onder leiding van Bea Bouwmeester en Jenny ten Wolde. Het programma loopt parallel met JoCDay, een jongerenprogramma voor dove jongeren vanaf 12 jaar.

Het programma duurt van 14.00 tot 19.00 uur (inclusief maaltijd) en wordt gehouden in de Goede Herderkerk, Ganzeweide 17, Ede. Er wordt een vrijwillige bijdrage gevraagd van € 12,50 p.p. of € 20 per echtpaar. Kinderen mogen gratis komen. Aanmelden kan tot 12 november via opwegmetdeander.nl.