Organist Meta Hovius krijgt legpenning van Ermelo

18-11-2021

Veertig jaar diende Meta Hovius-van den Berg op maandag 15 november als organist officieel de hervormde gemeente van Ermelo, terwijl ze vijf jaar voor haar aanstelling in deze kerkelijke gemeente al de eerste kerkdienst begeleidde. Onze collega – sinds 2003 is ze als secretaresse werkzaam op het bureau van de Gereformeerde Bond – feliciteren we van harte. De dag voor het jubileum gaf ds. J. Kommers in de Nieuwe kerk van Ermelo vanwege dit jubileum als eerste lied Psalm 150 op: ‘Laat zich ’t orgel overal / bij het juichend vreugdgeschal / tot des Heeren glorie paren’. Na afloop van de dienst werd mw. Hovius namens de kerkenraad toegesproken, terwijl tijdens de koffie in gebouw het Venster aan haar de legpenning van de hervormde gemeente Ermelo overhandigd werd.