Platform Autisme in de kerk organiseert webinar ‘Autisme thuis’

11-03-2021

Op DV donderdag 25 maart van 19.45 tot 21.30 uur organiseert het platform Autisme in de kerk een webinar voor ( jong)volwassenen met autisme en hun gezinsleden. GZ-psycholoog Bernadette van Rossum diept daarin het thema ‘Autisme thuis’ uit.

In haar lezing geeft zij praktische handvatten over het herstel en in stand houden van positieve gezinsrelaties. Hoe kun je de kracht van het gezin gebruiken om iedereen een thuis te bieden? Op wie kun je een beroep doen, binnen of buiten de kerk? Welke rol heeft het geloof? Aansluitend is er een interview met een ervaringsdeskundig echtpaar en hun dochter. Het webinar wordt afgesloten met een forumbespreking, waaraan Bernadette van Rossum, de ervaringsdeskundigen en een predikant deelnemen.

Aanmelden kan op www.helpendehanden. nl/webinar. De kosten bedragen € 7,50. Meer info bij Inge van Hell, w.vanhell@ helpendehanden.nl of 06-57147800.