Preektocht door de Friese Wouden

03-03-2022

In de Friese Wouden gaat DV op woensdag 23 maart voor het eerst een ‘preektocht’ van start.

Deze dag staat in het teken van het maken van een preek. Predikanten, kerkelijk werkers, theologiestudenten en voorgangers worden uitgenodigd om deze workshop bij te wonen. ’s Morgens wordt een werkcollege verzorgd door ds. K.H. Bogerd uit Wâlterswâld. Met dit werkcollege haalt ds. Bogerd oude beproefde preekvoorbereidingsmethoden uit de Vroege Kerk onder het stof vandaan en laat hij zijn cursisten direct met een preekvoorbereidingsmethode ‘Viervoudige Schriftzin’ aan de slag gaan.

De deelnemers worden naar persoonlijke keuze in de gelegenheid gesteld om hun mini-preek ten gehore te brengen voor alle deelnemers in de Doopsgezinde kerk (Fermanje) en in de Benedictuskerk (Hinszorgel) te Dantumawoude (Damwâld). Ds. Bogerd zelf zal als eerste het spits afbijten. De preektocht wordt afgesloten met een reflectie door prof. dr. Marten van Willigen, hoogleraar exegese Vroege Kerk aan de TUA in Apeldoorn. De dag wordt muzikaal omlijst (samenzang en orgelspel) door organist Evan Bogerd.

De ‘preektocht’ begint om 9.30 uur in de Sionskerk (Haadwei 127) te Damwâld. Aanmelden via: karelbogerd@kliksafe.nl alsook per telefoon: 0511-421388.