Protestantse Kerk start nieuwe missionaire opleiding

04-02-2021

Op 19 maart start de Protestantse Kerk in Nederland de nieuwe missionaire opleiding ‘Kerk naar buiten’. Het doel van de opleiding is om in de gemeente een missionaire cultuur te versterken en om vernieuwende initiatieven te stimuleren en theologisch te begeleiden.

In het voorjaar zijn er drie online startmodules (die ook los gevolgd kunnen worden), het verdiepingsjaar begint in het najaar. Voorwaarde om deel te nemen is dat eerder een theologische opleiding (hbo of universitair) is afgerond en de predikant of kerkelijk werker minimaal enkele jaren werkervaring heeft. De gemeente en de kerkenraad zijn deel van het leerproces tijdens het verdiepingsjaar. De opleiding kost gemiddeld een dag per week en wordt gegeven door ervaren docenten uit diverse kerkelijke stromingen. Meer informatie en aanmelden via www.protestantsekerk.nl/kerknaarbuiten.