Laagdrempelige activiteit laat deelnemers bemoediging ervaren

Psalmenwandelingen

Ds. L. Wüllschleger
Door: Ds. L. Wüllschleger
07-04-2022

Met enkele musici organiseren we wandelingen met een van de Psalmen als thema. Daarachter ligt het verlangen om met de inhoud van de Psalmen mensen te bereiken en hen te bemoedigen. Het is een laagdrempelige activiteit die zich afspeelt op het grensvlak van Bijbel en cultuur.

Vorig jaar hebben we een try-out gedaan, dit jaar zijn er op vijf plaatsen in het land Psalmenwandelingen. De Psalmen roepen niet automatisch het effect van bemoediging op, zeker niet buiten de kerk, maar helaas ook niet altijd binnen de kerk. De Psalmenwandelingen zijn een manier om de inhoud van de Psalmen dicht bij mensen te brengen en hen de bemoediging te laten ervaren.

Programma

Het programma van de Psalmenwandelingen is eenvoudig. Een wandeling duurt ongeveer anderhalf uur. Ze is voorzien van goede gedichten met hoogstaande taal, een onderbreking voor onderlinge ontmoeting, een middaggebed met mooie muziek, Schriftlezing, gebed, samenzang en stiltemomenten. Muzikale medewerking wordt dit jaar verleend door Marjolein de Wit (fluit), Anja van der Maten (hobo) en de organisten Martin Zonnenberg en Jos Vogel.

Aanmelden en meer info via psalmenwandelingen@gmail.com. Verdere informatie is ook te vinden op de Facebookpagina Psalmenwandelingen.

Lees de volledige tekst van dit artikel in De Waarheidsvriend van donderdag 7 april 2022. Neem een jaarabonnement (€ 49,95). Als welkomstgeschenk ontvangt u De Waarheidsvriend twee maanden gratis. Of maak gebruik van onze actie en lees De Waarheidsvriend vier maanden voor € 10,-!

Ds. L. Wüllschleger

uit Harderwijk is emeritus predikant.