Ronssehof… hemelhof

26-02-2020

Bij mijn eerste keer als ik als ouderling dienst doe in zorgcentrum Ronssehof, vieren we het heilig avondmaal met de bewoners. Ik moet me haasten om op tijd te zijn, schrijft Bert Wiltink, ouderling in Gouda.

Drie minuten voor aanvang val ik binnen. Ik hoor al op afstand rustige orgelklanken en de bewoners zitten al even rustig te wachten, zoals altijd. Zij hebben de tijd, ik heb een horloge. Maar gelukkig, ik word hier ook rustig van. Mijn eerste les heb ik al te pakken…

Onzichtbare kerk

Ik doe een kort gebed met de predikant en de diaken onder de kapstok en daarna gaan we naar binnen. Ik had mijn statige pak aangetrokken, want daar houden de bewoners van. Net zoals de dominee, in toga. We spelen geen kerkje, we zijn het… misschien wel in de meest pure vorm.

Ik heet de bonte schare van mensen welkom.

Lees de volledige tekst van dit artikel in De Waarheidsvriend van donderdag 27 februarii 2020.

Klik hier om een los nummer te bestellen, en hier om een abonnement op De Waarheidsvriend te nemen.