SEZ en Woord en Daad krijgen nieuwe voorzitter

18-02-2021

Ds. W.L. van der Staaij is de nieuwe bestuursvoorzitter van de Spaanse Evangelische Zending (SEZ) en ds. G.J. Baan uit Mijnsheerenland is sinds kort voorzitter van de raad van toezicht van hulporganisatie Woord en Daad.

Ds. Van der Staaij is predikant van de christelijke gereformeerde Thaborkerk in Scheveningen. Hij neemt het voorzitterschap over van ds. A.C. Uitslag, die sinds 2011 voorzitter van de SEZ was. De SEZ geeft sinds 1952 bijbels onderwijs in Cuba en Spanje door lectuurverspreiding, colleges aan theologische scholen en bijbelcursussen.

Ds. Baan volgt bij Woord en Daad ds. C. Westerink uit Nijkerk op, die deze functie drie termijnen vervulde. Ds. Baan is predikant van de gereformeerde gemeente te Rotterdam-Zuidwijk. Met het werken in internationale context deed hij ervaring op als (bestuurs)lid van diverse stichtingen en deputaatschappen. Ook was hij zendingspredikant in Papoea, Indonesië.